joi, 20 decembrie 2012

Bomboane "Bounty"

Le-am zis bomboane deoarece rotunde mi s-a parut mai simplu de glazurat decat sub forma de bastonase sau cubulete (asa cum sunt aici, blogul de unde am luat reteta). Oricum, gustul lor bate totul in materie de nuca de cocos.


Ingrediente
- 100 ml lapte cocos (sau smantana dulce pentru frisca)
- 200 g cocos razuit
- 300 g zahar
- 275 g unt

Glazura 
- 400 g ciocolata cu 55% cacao
- 60 g unt
- 2 linguri ulei

Se pun laptele de cocos (sau smantana in cazul meu), untul si zaharul intr-o cratita pe foc si se fierb pana se topeste zaharul. Se adauga apoi nuca de cocos si se mai fierbe 2-3 minute (ca sa se inmoaie putin). Turnam compozitia rezultata intr-un vas (dimensiune 17 x 24 cm) tapetat cu hartie de copt sau folie de nailon si dam la rece (afara, daca e frig ca acum, sau la congelator, dupa ce s-a racorit mai intai) pana se intareste. Nu o sa fie o compozitie "beton" decat daca e proaspat scoasa din congelator, altfel e putin elastica. Acesta e si motivul pentru care, la a doua incercare, am hotarat sa dau forma rotunda nu patrata bomboanelor. 



Asadar, dupa ce amestecul s-a intarit, se portioneaza (eu am facut 6 x 8 bucati) se modeleaza usor cu mana (sau nu, fiecare ce forma doreste) si se dau prin glazura. Pentru glazura puteti folosi orice reteta va e la indemana, nu neaparat aceasta. Se pune la topit ciocolata rupta bucatele impreuna cu untul si uleiul pana devine totul o pasta prin care se tavalesc bomboanele (cu ajutorul unei furculite si a unui cutit), apoi se aseaza pe hartie de copt.  Daca stratul de glazura vi se pare subtire, dati bomboanele la congelator 10 minute (pentru a se intari glazura) dupa care repetati procedeul de glazurare. La mine nu a fost cazul, din contra a trebuit sa dublez cantitatea de glazura pentru a reusi sa acopar toate bomboanele. Asta din cauza ca am pus mai putin unt (cam 40 g) pentru a obtine o glazura mai groasa.


Degustatorii casei le-au apreciat in mod deosebit. Sper ca vor fi si pe placul colindatorilor deoarece o sa-i astept si pe ei cu o portie. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu