luni, 27 ianuarie 2014

Tort Caramel

"Mama ce tort bun am mancat. Cu caramel!", zice am meu copil. Pai daca-i asa, ia sa facem si noi unul. Din multitudinea de retete de pe internet, cea de aici mi s-a parut cea mai apropiata de ceea ce imi imaginam eu un tort cu crema caramel. 



Blat:
- 4 oua
- 8 linguri zahar
- 6 linguri faina
- o lingura cacao
- o lingurita praf de copt

Crema:
- 10 linguri zahar
- 200 ml lapte
- 250 ml frisca
- 3 galbenusuri
- 1 lingura amidon alimentar

Pentru insiropat:
- 100 ml apa
- 2 linguri zahar
- esenta rom (optional)

Blatul: se bat albusurile spuma, apoi se adauga zaharul si se continua spumarea pana la topirea acestuia. Se pun apoi galbenusurile amestecad usor (prin rasturnare) pentru a pastra compozitia aerata. Adaugam faina amestecata cu cacao si praful de copt si omogenizam cat mai bine (tot usor). Se pune compozitia obtinuta intr-o forma rotunda cu margine detasabila (diametru 24-26 cm), fundul tapetat cu hartie de copt si marginile unse cu putin unt sau ulei. Se coace la 180 grade pentru aproximativ 20 minute. Cand se raceste se taie in doua (orizontal), obtinand doua foi.

Pentru sirop: se caramelizeaza cele 2 linguri de zahar, se adauga apa si se lasa la fiert pana se dizolva zaharul caramelizat. Dupa ce se raceste se insiropeaza cele 2 foi de blat.

Crema: zaharul se caramelizeaza (fara a-l lasa sa-si inchida mult culoarea), apoi se adauga laptele FIERBINTE amestecand continuu (pe foc) pana se dizolva zaharul. Galbenusurile se freaca cu amidonul, se dilueaza cu 2-3 linguri din laptele cu zahar, apoi se adauga peste amestecul fierbinte. Compozitia rezultata se tine in continuare pe foc pana se ingroasa (de consistenta unei smantani groase). Lasam crema sa se raceasca apoi o amestecam cu frisca batuta spuma. In reteta originala se pun in crema si albusurile batute spuma, insa eu nu le-am pus. Crema am pus-o jumatate intre foile de blat, iar cealalta jumatate am folosit-o pe deasupra si pentru ornat.


Bun? Noi zicem ca DA.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu